No 2024.gada 1. februāra iebraukšana Jūrmalā maksās 3 eiro.
No 2024. gada 1. februāra iebraukšanas maksa Jūrmalas īpaša režīma zonā būs 3 eiro līdzšinējo 2 eiro vietā un iebraukšanas maksa būs spēkā visa gada garumā, kā tas bija līdz 2013. gadam. Noteikumus kūrortpilsētā lemts mainīt, lai mazinātu ik gadu pieaugošo satiksmes intensitāti un stimulētu braucējus izmantot videi draudzīgākus transporta veidus. Caurlaižu režīms Jūrmalas kūrortpilsētā ir kopš 1996. gada, un tikai kopš 2013. gada tas bija atcelts ziemas sezonā.
Jūrmalniekiem caurlaižu noformēšanas kārtība paliek nemainīga – bezmaksas caurlaides fiziskām personām, kurām ir nekustamais īpašums vai ir deklarēta dzīvesvietas adrese Jūrmalā, tiks reģistrētas bez pieteikuma visiem Ceļu satiksmes drošības direkcijā reģistrētajiem transportlīdzekļiem, kas ierakstīti šo personu īpašumā, valdījumā un turējumā. Pārliecināties par automātiski reģistrēto caurlaidi var tīmekļvietnē www.jurmala.lv ievadot transportlīdzekļa reģistrācijas numuru un reģistrācijas apliecības numuru vai autorizējoties portālā epakalpojumi.jurmala.lv.
Nemainīga paliks arī ilgāka termiņa iebraukšanas caurlaižu maksa: nedēļas caurlaide 7 dienām maksās 10 eiro, mēnesim (30 dienām) – 31 eiro, trīs mēnešiem (90 dienām) – 55 eiro. Caurlaide visam gadam (365 dienām) maksās 180 eiro, kas ir 0,49 eiro dienā, pusgadam (180 dienām) caurlaide maksās 107 eiro, bet 270 dienām – 150 eiro.
Mērķis – mazināt transportlīdzekļu satiksmes intensitāti Jūrmalā
“Jūrmala ir vienīgā kūrortpilsēta Latvijā ar unikālām dabas vērtībām, šaurākajā vietā vien 300 metrus plata starp upi un jūru. Pēdējos gados novērojam pastāvīgu satiksmes intensitātes pieaugumu arī ārpus vasaras sezonas, kas nenoliedzami atstāj negatīvu ietekmi uz vidi, radot gan trokšņa, gan gaisa piesārņojumu. Redzam, ka divi eiro nav pietiekams stimuls izvēlēties apvedceļu vai videi draudzīgāku transportu, tāpēc ir pamatota nepieciešamība mainīt noteikumus. Lai sasniegtu Eiropā noteiktos klimata mērķus, kā Eiropā, tā Latvijā tiek runāts par vajadzību mainīt cilvēku paradumus, pārvietoties videi draudzīgāk, un šis ir viens no soļiem, ko darām, lai sniegtu savu ieguldījumu vides kvalitātes uzturēšanā”, skaidro Rita Sproģe, Jūrmalas domes priekšsēdētāja.
Noteikumus Jūrmala iecerējusi mainīt, lai mazinātu tranzīta plūsmu cauri kūrortpilsētai un veicinātu videi draudzīgāku transporta veidu izmantošanu. Tas ir būtiski, lai nodrošinātu vides kvalitātes saglabāšanu un iedzīvotāju veselības aizsardzību, mazinot trokšņus un gaisa piesārņojumu.
Par iebraukšanas maksu
Iebraukšanas maksa Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā ir spēkā kopš 1996. gada. No 2013. gada rudens tika atcelta nodeva rudens un ziemas periodā. Visu gadu autostāvvietas Jūrmalas valstspilsētas teritorijā vietās, kur atļauta autotransporta novietošana, ir bez maksas (izņemot privātās autostāvvietas).
No 1996. gada nodeva vienreizējai iebraukšanai bija 1 lats, no 2014. gada – 2 eiro. Nodevas apmērs nav mainīts kopš 2014. gada.
Nodevas apmērs, salīdzinot ar maksu par auto novietošanu stāvvietās, ko iekasē citās pilsētās un piejūras administratīvajās teritorijās, ir būtiski zemāks. Piemēram, Rīgā maksa par auto novietošanu stāvvietās ir līdz 5 eiro stundā.
No nodevas samaksas iekasētos līdzekļus uzskaita pilsētas pamatbudžetā un izlieto tūrismam un kūrorta attīstībai labvēlīgas vides radīšanai, vides aizsardzībai, kultūras pieminekļu aizsardzībai, kā arī sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai.
Avots: www.jurmala.lv